الصفحات

الاثنين، سبتمبر 19، 2005


الرئيـــس يغنــــي
بوش الغيرة بتاكل قلبـــه **** من اخلاصي وحبي لشعــبي
كلها كم سنة راح يتفسـح **** ويسيبني قاعد على الكرســي
قبل ماريجان ييجي السلطـة **** كنت انا قاعد قبله باغـــني
جه ومشي وانا برضه مكـاني **** وجه بوش الاول متهــــني
مشي من الفترة الاولى ياعيني **** كان نفسه يقعــــد ويتني
وبعده بتاع مونيكا شرفــنا **** بعد ما بهدل بـــوش الاول
قعد الفترة الاولي وخــلص **** وبعد ما خلص بدا مـن الاول
خاد اثنين وخلع من السلطـة **** قبل ماييجي بوش المتدهــول
انتخاباته كانت اعجوبــة **** خلت كل العالم يضحــك
ساعة يقولوا دا خادها في جيبه **** وشوية يقولوا بيتمحـــك
والعالم واقف يتفــــرج **** واموره مش عايزة تتحــرك
قالوا امريكا في الانعـــاش **** وولادة صعبة ورايحة تــغيب
وبعد يومين جابت المحـروس **** ولادة الشوم عمرها ما تخيـب
بعدها طلع فشله علـــينا **** وجنونه وعاهات الاســرة
بعد البرج قال ياجماعــة **** الشرق دا ها نخليه مزيكــا
ها نشيل الحكام الظلمـــة **** ونخليه يسبق امريكــــا
مش عايزين ارهاب وبـلاوي **** ومشاكل حاوريني ياكيكـة
انا قلت لهم انا مش ماشــي **** ها احكم بلدي وشعبي عايزني
ما ابقاش قاعد من قرنيـــن **** وييجي ابن امبارح ويشيـلني
لكن فيه عندنا ناس صيــع **** ودا بصراحة هو الى غايظـني
بيرددوا تفاهات امريكـــا **** فاهمين ده كلام بينرفــزني
ويمشوا في مظاهرات خيبانـة **** ويقولوا ما همش عايزيــني
فاهميني قاعد بمزاجهـــم **** ولا هبلهـم راح يتعبــني
انا ر اح اقول لحسود امربكا **** سيبني لوحدي انا وشــعبي
انا فاهم مطلوب اصــلاح **** بس سيبوني اشوفه بنفسـي
الاصلاح ما يجيش من بــرة **** ولا من اهبل مش متــربي
انا في السلطة بقالي سنيــن **** واعرف ايه يمشي مع شعـبي
الشعب بتاعنا غلبــــان **** وها يحتاس في مشاكل بعدي
الشعب بيكره امريكا ودي **** نقطة شايفها انا ف صـفي
بكرة يسيب البيت الاسـود **** ويقعد عاطل زي ابـــوه
ييجوا يقولوا لي نفسه يقابلك **** اقول مش فاضي يلا زيحـوه
ساعتها ها يعرف مدى قنزحته **** ويعرف ليه رجالتي شاطـوه
5 مايو 2005

ليست هناك تعليقات: