الصفحات

الثلاثاء، فبراير 07، 2006

كلمة من القلب من مبارك لشعبه


ياشعبي اسمع كلمتي
مهما تحاور
او تناور
او تعافر
مش راح اسيب لك ضيعتي


@@
ياشعبي صحصح خليك فريش
انا لا انا خايف
من انتفاضتك
ولا كوندوليزا
ولا أبوها
ولاحتى بوش


@@
شعبي وعارفك ماتختشيش
تخاف بعينك ولا تستحيش
بيهيجوك
ويحمسوك
ويحرضوك
وكله يطلع على مافيش


@@
فاكرين مدابح يوم الاعادة
قتلت منكم
وجرحت منكم
ماتعدليش
وبوش عارف
وسفيره شايف
وقال له طنش
كل الحكاية ماتهمنيش


@@
كلمني بوش بعد النتيجة
قال لي يامجرم
يا ابو قلب قاسي
طب ليه بتقتل
وليه بتجرح
لما انت عارف
حزبك ها ياخد
كل الكراسي
تعبت قلبي
ووجعت قلبي
ياابو رمش جارح
مطرح ما يمشي
يزرع مآسي


@@
كلام احبة
بيزيد شوية
ويقل حبة
لكن قلوبنا
مهما بتبعد
مسيرها ترجع
نفس المراسي


@@
ياشعبي سيبك م الغضب
والهم سيبك
دا انا كل همي خدمتك
دا انا حبيبك
مهما تطول في الجفا
راح امد في حبال الوفا
مش راح اسيبك
دا انت نصيبي وقسمتي
وانا نصيبك




توقيع
العاشق لشعبه

ليست هناك تعليقات: