الصفحات

السبت، فبراير 03، 2007


استعجال من مبارك لمحمود عباس

انا ياعبس باعتلك شحـــــنة احــدث نوع م الكلاشينكوف
عاوزك تمحي حماس من غــــزة وتطفشها لجبل الشوف
خليها تقضي ايامـــــها متململة بين رعـــــــــــب وخوف
ما تخليش ولا واحـــــد منهــــــم ولا حتي هنية المهفوف
بس انا عاوزك تطلــــــب ليزا المسألة مش عاوزة كسوف
قولها تبعت شيك مستعجل لان رصيدي في جنيف مكشوف
********
انا صحيح من حــــــــلف اميركا الى اسمهم المعتدلين
بس دي من اموالي الخـــــاصة مش اموال المصريين
انا جنب وظيفتي الحـــــــكومية باقلب عيشي بالقرشين
ابيع واشتري دايما في السوق اسمي نزيه معروف وامين
لا انا باهتم بنـــــــــــــوع السلعة ولا باهتم بابيعها لمين
انا مديكو بسعر الجمــــــــــــــلة علشان حبي لفلسطين
انا مصلحتي مع الى بيدفع يهمني امسك ف الدولارين
********
لما قالوا لي بوش ها يدفع انا قلــــــــت حليفي عباس
لو ها يماطل في التسديد ها ابعت شحنة اكبر لحماس
انا ف البيزنس لا اعرف ابويا ولا عندي ذرة احساس
الدولارات بتزغلل عيــــــني وتسببلي وجع ف الراس
تلاقيني مشغول بحسابها قاعــــــــد طول الليل محتاس
اما عمولتك ها ابعتــــهالك يوم ما الشيك يوصل للناس

ليست هناك تعليقات: